Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RR

Zdravím... zajímavý článek... ale docela mě překvapilo, že jsem nikde ani v diskuzi nenašel ani jedno slovo "mouka"...

Přitom z čeho je chleba? Voda, sůl, kvásek, mouka - přičemž poslední dvě budou asi nejdůležitější.

Nedávno jsem někde četl článek o pečení poctivého chleba, že dobrý chleba vyrobíte z dobré mouky, tu vyrobíte z dobrého zrna... 

Jenže to už nikde nekoupíte. Všichni se snaží urychlit výrobní proces, zkrátit zrání mouky, zrání zrna, nacpat tam hromadu emulgátorů a jiného humusu, sám tomu bohužel nerozumím, čekal jsem že to tady někdo vysvětlí :-/

0 0
možnosti
MR

V malých pekárnách musí být chleb skoro stejný, neboť odebírají směsi v pytlích od výrobců, co se na to specializují.

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, je to otřesné. Zejména v poslední době zjišťuji, že chleba od jednoho a téhož výrobce chutná každý den jinak - cca 2x týdně je dobrý a zbytek nepoživatelný. Že by jiná směna kradla suroviny a pekla šmejdy ? Nevím Rv

3 1
možnosti
JP

J40o46s85e14f 16P27o64t80r

10. 12. 2012 20:40

Pane Přeučil,

zmínil jste pekárnu v jihočekých Netolicích. Dobře znám. Tam pekli opravdu vynikající chleba, za kterým se sjížděli lidé ze široka-daleka.

Jenže, příčinou toho byl vedoucí té pekárny (pan Zborník ??), neskutečně skromný pán, který denně pracoval 12 hodin, byl vlídný na lidi a a přitom o něm nikdo nevěděl. Pochopitelně veškerou slávu sklízen ředitel závodu, ten vedoucí nikdy nebyl vyznamenán, pochválen, vždy jen ředitel závodu. Pak  vedoucí odešel do důchodu a s jeho odchodem odešla i sláva netolického chleba.

5 0
možnosti
Foto

Děkuji za hezkou vzpomínku. Máte pravdu, že je to všechno o lidech. Dnes je místo lásky k povolání jen strojová, rutinní činnost, nad kterou nikdo nepřemýšlí. Škoda takových lidí, mizí nám ze života bez náhrady.

0 0
možnosti

P94e19t75r 81Š92v42e56c

10. 12. 2012 20:39

Rozumím Vám! Trefa R^

1 0
možnosti
AB

Někdy je to opravdu problém.

1 0
možnosti
PK

I v naší části západní Prahy peče menší pekárna výborný chléb, o čemž svědčí i velký zájem obyvatel sídliště. Koupili jsme jednou i ten nový od poctivého pekaře z poctivých surovin v rekonstruovaném Zličíně. Není špatný, alespoň první den, ale na ten řepský nemá.

1 0
možnosti
Foto

No nevim, toho povyku je kapku moc - Šumava mi přijde stejně blbá, jako mi přišla už v dětství za hlubokýho socíku, jenomže dneska na ni aspoň nemusím stát frontu a můžu si dokonce vybrat i něco jinýho. Samozřejmě máme každej představu toho "správnýho" chleba - pecen, co ze spodu po úderu nožem zazvoní jak porcelán a zabalenej v utěrce nás všechny přežije. Tak to fakt běžně nekoupíte. Ale řekněte mi, jestli jste dříve koupil.

2 3
možnosti
PD

Já jsem teď koupila naprosto famozní chleba na farm. trzích na Jiřáku od La Petite France. Alpský chléb, obrovský bochník za 50Kč. Podobný chleba jako klasická šumava. Dva dny v papíru vydržel jako čerstvý, třetí den stále nadprůměr a čtvrtý se krčí poslední lehce oschlý zbyteček v sáčku,ale stále je lepší, než jakýkoli koupený v obchodě. Podmáslový ale asi nevedou. Jinak cesta k dobrému chlebu vede přes domácí pečení.Ale je to docela fuška. Já si peču houstičky, protože mám ráda bílé pečivo a to,co se dá koupit, se nedá jíst. Chleba jsem ještě dostatečně nevychytala.

2 1
možnosti
Foto

Dík za radu, vypravím se na Jiřák:-)

0 0
možnosti
Foto

Musíte si pořídit stroj času a letět zpátky třicet let.

5 0
možnosti
JK

A do které země ?  U nás v obchodě tehdy byly tři druhy.  Obyčejný (kyselý a drobivý), předpečený (a druhý den tvrdý)  a občas líšnický.  A když ten dovezli, tak si ženské braly náhradní volno a hurá do fronty !

1 2
možnosti
  • Počet článků 134
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4405x
Osm let jsem šéfoval nejpopulárnější měsíčník o vědě a technice 21. STOLETÍ, který má úctyhodných 380 000 čtenářů, jako šéfredaktor jsem rozjížděl 2 roky časopis EPOCHA a poté řídil PANORAMU 21. STOLETÍ.Nedávno jsem převzal šéfredaktorskou pozici v novém časopise SVĚT NA DLANI. Mimo to jsem ještě šéfredaktorem časopisu 21. STOLETÍ MOZKOVNA. To vše ve vydavatelství RF HOBBY. Cestuji po našich luzích i po vzdálených zemích a to jak reálně, tak po internetu. Snažím se českému čtenáři představit to nejlepší, co vymyslely moudré hlavy, kterých je u nás i ve světě habaděj.